Berlindung Dari Dajjal Dengan Surah al-Kahfi

Berlindung Dari Dajjal Dengan Surah al-Kahfi

Berlindung Dari Dajjal Dengan Surah al-Kahfi
Surah al-Kahfi mempunyai khasiat yang tersendiri.Antaranya dapat melindungi kita dari fitnah Dajjal yang akan muncul kelak ketika dekat datangnya hari kiamat.

Terhindar Dari Fitnah Dajjal

Menghafal dan mengamalkan surah al-Kahfi sebagaimana didalam hadist Rasulullah s.a.w yang diriwayatkan oleh Muslim;

“Barang siapa di antara kalian menjumpainya (Dajjal) maka hendaklah ia membaca ayat-ayat pembuka surah Al-Kahfi, kerana ia akan menyelamatkan kalian dari fitnahnya.”

Tentang ashabul kahfi


Erti al-Kahfi ada Gua.Mengisahkan beberapa orang pemuda soleh yang menyelamatkan diri dan agama mereka dimasa itu.Erti Ashhabul pula ada penghuni.Dan dicantumkan menjadi ashabul kahfi membawa makna penghuni gua.Jadi kesimpulanya adalah pemuda-pemuda tersebut yang tertidur hingga beratus tahun lamanya,sedangkan mereka dipelihara oleh Allah s.w.t dengan membalik-balikan badan mereka ketika tidur disamping terdapat seekor anjing yang menjaga di pintu gua agar tidak ada sesiapa jua pun masuk hatta haiwan buas.

Antara khasiat surah al-Kahfi adalah perasaan yang temteram,pelindungan,murahnya rezeki,menjadi soleh dan rajin beribadah dan sebagainya.


Berlindung Dari Dajjal Dengan Surah al-Kahfi Berlindung Dari Dajjal Dengan Surah al-Kahfi Reviewed by Nursyarifah Syed Putera on 06:50 Rating: 5

No comments